Jouw enige echte Nederlandstalige resource over

Big Data SEO

Wat kun je er mee? En waar moet je starten? Waarom zou je er überhaubt mee willen starten? Allemaal relevante vragen die ik op deze pagina beantwoord of ga beantwoorden. Met een hoop tips and tricks om je ook echt te helpen als je zelf aan de slag wilt met data, of gewoon wat efficienter wilt werken met kleine hoeveelheden data. En hoewel ik dit toepas op SEO, werkt het proces hetzelfde voor alle marketing kanalen. Sterker nog, die kun je allemaal heel mooi samen brengen met dit proces!

Deze pagina leeft. Over tijd voeg ik hier steeds meer informatie aan toe. Oftewel in SEO termen ben ik bezig een vette pillar page neer te zetten. Helemaal in het Nederlands.

Blijf up to date wanneer ik weer een update live heb. No spam.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Table of contents

Table of contents

Nog niet alles wat in deze index staat is geschreven. Maar weet dus dat het op mijn to do list staat. Ook is deze lijst nu nog volledig

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Waar te beginnen met je Big Data avontuur?

4 basis stappen en 3 additionele stappen zijn er nodig om een goed process neer te zetten. Laat je hier vooral niet door afremmen want het klinkt een stuk ingewikkelder dan het is. Vooral wanneer je gewoon klein begint met 1 data source zoals Google Search Console Data dat je via Flipstream gratis naar Google BigQuery kan laden.

Stap 1: Een Datawarehouse

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Stap 2: Data Verzamelen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Stap 3: Data Transformeren

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Stap 4: Data Visualiseren

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Waar te beginnen met je Big Data avontuur?

Stap 5: Data Planning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Stap 6: Data Monitoring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Stap 7: Metadata Management

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat."

Name Surname

Position, Company name

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat."

Name Surname

Position, Company name

Short heading goes here

Naast data mag ik ook graag over SEO vanuit management schrijven

Category

Blog title heading will go here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim...
Full name
11 Jan 2022
5 min read
Category

Blog title heading will go here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim...
Full name
11 Jan 2022
5 min read
Category

Blog title heading will go here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim...
Full name
11 Jan 2022
5 min read
Category

Blog title heading will go here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim...
Full name
11 Jan 2022
5 min read

Stap 1: De datawarehouse

Kort door de bocht is een datawarehouse niets meer dan een database voor data. Wat een datawarehouse vooral heel speciaal maakt is dat het heel efficient is met ontzettend veel data. Dit komt omdat het achter de schermen volledig anders werkt dan een traditionele database. De data in een datawarehouse, of in het kort een DWH worden voornamelijk gebruikt voor analyses of rapportages. Niet als backend voor websites.

Stap 2: Data Verzamelen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.

Stap 3: Data Transformeren

Dit is een gaaf gedeelte, want hier ga je echt tijd besparen als SEO specialist. In dit proces word het schoonmaken van data namelijk geautomatiseerd. Je weet wel, het altijd samen moeten voegen van CSV bestanden, verwijderen van kolommen, etc.. zodat je kan rapporteren.

Stap 4: Data Visualiseren

En dan de laatste stap om voorlopig even zoet te zijn. Al kan je hier eenvoudig in verdrinken qua tijd. Het maken van dashboards voor je dagelijkse werkzaamheden, je stakeholders en voor je rapportages helpt je om een stuk efficienter en allerter te worden. Je kan namelijk een hoop extra informatie consumeren zonder dat het je extra tijd kost. En gesprekken met je stakeholders kunnen ook een stuk dieper wanneer de data er voor hun gewoon is.

En nu: rins and repeat!

Nu dat je één proces volledig hebt ingericht kan je het gaan herhalen voor andere kanalen. Eerst wellicht silo voor silo de kanalen bij langs om later ook tabellen, analyses en dashboards te bouwen waarbij je kanaal overkoepelend werkt.

Had je je trouwens al aangemeld voor mijn nieuwsbrief?
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Tagline

Automatiseren met Big Data: Python en/of SQL

Python is hip. Maar 🐍 is totaal onhandig voor de gemiddelde marketeer. In mijn ogen heb je veel meer aan SQL. Is ook veel eenvoudiger om jezelf aan te leren. Ik zal hier uitgebreid over schrijven om die mening te onderbouwen.

Zal ik je pro-actief mijn artikelen toesturen?
Ik beloof dat ik je niet spam.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
© 2022 MichelKant.nl. All right reserved.