BlogSEO strategieSEO migratiesDatawarehousingDevelopmentOver mijContact

Michel Kant - Wie?

Als SEO Strateeg help ik bedrijven met het professionaliseren van hun SEO aanpak. Met mijn programmeer en data skills help ik marketeers grip te krijgen op hun marketing data.
Neem contact op

Wat begon met het ontwikkelen van wat ringtone-websites, is uitgegroeid tot een zware liefde voor data en SEO. En het liefst deel ik die kennis met iedereen.

Als ondernemer help ik organisaties grip te krijgen op de digitale wereld. Dit doe ik middels interim werk, kennisdeling en de ontwikkeling van tools. Mijn focus hierbij ligt met name op de technische kant tussen IT & Marketing. De klant is altijd het uitgangspunt en data staat centraal in mijn adviezen en acties. Standaard werk ik agile, met Scrum als mijn voorkeursmethode.
Bouwen en leren
Ik ben een echte bouwer. Ik bouw alleen geen huizen, maar stevige fundamenten voor professionele SEO strategie. In al die jaren dat ik mij bezig houd met SEO, heb ik gezien wat je kan bereiken wanneer je SEO écht serieus aanpakt. Nóg leuker dan het bereiken van die resultaten, vind ik het delen van die ervaringen met mijn klanten. Zodat zij zelf verder kunnen bouwen op het fundament dat we samen legden.
Hoe het begon
Mijn ‘nerdisme’ begon al in het jaar 2000. De tijd dat het nog hip was om een crazy frog uit je Nokia te laten knallen, was voor mij het moment dat ik mijn eerste websites bouwde. Ik dook als vijftienjarige jongen in de wereld van HTML en CSS en maakte sites waarop ik ringtones verkocht en affiliate marketing aanbood. Het was mijn hobby, maar ik verdiende er een leuk zakcentje mee.
Bij de teevee
Hoewel ik steeds meer sites in mijn beheer had en samen met een compagnon een hostingdienst had opgezet, zag ik computers en internet nog steeds als hobby. Ik wilde tv- of filmproducent worden en ging zodoende Media- en Entertainmentmanagement studeren in Leeuwarden. Daar bleek dat die magische wereld toch minder voor mij was weggelegd. Zou ik dan toch…?
Van je hobby…
Aan het einde van mijn studie besloot ik de knoop door te hakken. Als internet zo dicht bij me staat, waarom zou ik er dan niet mijn werk van maken? Ik ging stage lopen bij Storm Marketing Consultants en vond daarna een baan bij Traffic4U. In eerste instantie lag mijn focus niet op SEO, maar de directeur van Traffic4U wist me te overtuigen om deze kant op te gaan.
De ideale drie-eenheid
Wat hij zag, heb ik later nog vaak teruggehoord. Als ‘nerd’ hou ik van techniek, maar daarnaast bezit ik de softskills die handig zijn voor marketing en business. Ik werk graag samen, ben open en kan goed op strategisch niveau meedenken. De combinatie van die eigenschappen maakt dat ik me perfect thuisvoel in de wereld van techniek, marketing en business. En laat dat nou net de plek van SEO zijn.
Klanten helpen opstarten
Bij Traffic4U werkte ik jarenlang voor prachtige merken als CZ, Makita, Dominos en BCC. Samen met mijn klanten maakte ik strategische SEO plannen. Maar daar hield het op. Ik miste het échte bouwen; het zien van de resultaten. Ik besloot een ander bureau te zoeken waar ik meer van het proces kon meemaken en belandde zo bij DPA Online Marketing, waar ik voor o.a. Achmea en de Telefoongids aan de slag mocht met het opzetten van hun SEO strategie.
Het hele plaatje
Bij DPA kon ik mijn combinatie van bouwen en leren perfect combineren. Ik adviseerde mijn klant en nam junior marketeers op sleeptouw in het proces van professionalisering. Toch ontbrak er iets. Ik bleef adviseur en was nooit eindverantwoordelijk voor het hele proces. Tijdens een prachtige road trip langs de westkust van de VS besloot ik daarom nog een stapje verder te gaan en van agency naar company te gaan.
SEO professioneel opzetten
Bij Staples lag een grootse uitdaging klaar, die ik met beide handen aangreep. Hier kon ik écht gaan bouwen. Hier kon ik al mijn kennis van de afgelopen jaren kwijt. Mijn opdracht was duidelijk: kom SEO professioneel opzetten. Ik kreeg alle vrijheid om mijn plannen te presenteren en uit te voeren. Als eerste binnen het bedrijf stortte ik mij vol op de wereld van optimalisatie.
Kleine stapjes, groot succes
Mijn eerste missie was draagvlak creëren. Met kleine projectjes behaalde ik de eerste successen, waarmee ik het management liet zien dat SEO effectief ingezet kon worden binnen onze sites. Door mijn kennis te delen en steeds meer successen te behalen, zorgde ik dat het draagvlak groeide en het management inzag: hier liggen serieuze kansen.
De grote stap
Met de cijfers en het management vol achter me, konden we serieuze stappen zetten. Een internationaal plan met serieuze investeringen vanuit Staples was het gevolg. Ineens kon ik bedrijfsbreed meerdere goede business cases opzetten en nóg meer mensen laten zien: strategisch omgaan met SEO werkt! Ik had een toptijd, waarbij ik écht het verschil kon maken.
Klaar met bouwen
Maar toen was het klaar. Het bouwen was gebeurd, dus mijn werk was af. Het doel om SEO professioneel op te zetten was bereikt. Wat nu? Mijn plafond om te groeien was bereikt en als echte bouwer, zag ik weinig heil in het onderhouden van bestaande structuren. Voor mij was het tijd om afscheid te nemen.
Alles op zijn plaats
Alsof het zo moest zijn, besloot Staples op dat moment om het complete kantoor in Amsterdam te sluiten. Samen met tweehonderd collega’s stond ik op straat. Voor velen een rottijd, maar niet voor mij. Ik zag het al dé kans om al mijn werkervaring te combineren en terug te gaan naar mijn oorsprong: ondernemen. Sindsdien doe vanuit mijn eigen onderneming wat ik echt leuk vind: Bedrijven helpen om hun SEO naar the next level te tillen. Ik zet samen met mijn klanten een professionele SEO strategie op en leer hun tijdens het proces hoe ze dit zelf kunnen inzetten. Bouwen en leren.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!

Dan stuur ik je elke maand de beste verhalen van mijn site.


Ik beloof dat ik je niet spam.
© 2021, All Rights Reserved.

Mijn Diensten

SEO StrategieSEO MigratiesMarketing DatawarehouseMarketing Tool Development

Social Media